ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ διπλάσιο από εκείνο που προβλέπει το οργανόγραμμά του και με τις ζημιές εκτός ελέγχου, το Τραμ της Αθήνας απειλείται με πλήρη εκτροχιασμό, πέντε μόλις χρόνια από την επανεμφάνισή του στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Οι αθρόες προσλήψεις γαλάζιων παιδιών το τελευταίο διάστημα δημιούργησαν προβλήματα ασφυξίας στις εγκαταστάσεις του στο Ελληνικό! Για τον λόγο αυτό, η διοίκηση της Τραμ Α.Ε. μέσα σε ένα τριήμερο (25 και 28 Αυγούστου 2009), αφού ενέκρινε με συνοπτικές διαδικασίες 36 νέες προσλήψεις, αποφάσισε να προχωρήσει και σε μίσθωση νέων γραφείων, εκτός των εγκαταστάσεων του Ελληνικού, για να στεγαστούν οι νεοπροσλαμβανόμενοι!
Σήμερα, πέντε χρόνια μετά τα εγκαίνιά του, απειλείται η ίδια η βιωσιμότητα του μέσου, καθώς η Τραμ Α.Ε. έχει συσσωρεύσει ζημίες άνω των 90 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που το σύνολο των υποχρεώσεών της ξεπερνά τα 100 εκατ. Αν και το αρχικό οργανόγραμμα (εκπονήθηκε από γερμανική εταιρία με μεγάλη εμπειρία στη λειτουργία τραμ) προέβλεπε 253 εργαζόμενους για την πλήρη λειτουργία του (350 μαζί με τους υπαλλήλους καθαριότητας και φύλαξης), σήμερα ο αριθμός τους έχει εκτοξευτεί στους 700!
Υπενθυμίζεται, ότι στις 7 Μαρτίου 2004, όταν τη διακυβέρνηση της χώρας ανέλαβε η Ν.Δ., οι εργαζόμενοι ήταν περίπου 190. Δυο χρόνια αργότερα αυξήθηκαν σε 540, ενώ από την περασμένη άνοιξη μέχρι σήμερα οι προσλήψεις προσωπικού- μέσω τρίλεπτων συνεντεύξεων και χωρίς δημόσια πρόσκληση- δίνουν και παίρνουν.
Δούρειος ίππος
Δεδομένου δε ότι η Τραμ Α.Ε. έχει εξαιρεθεί από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, χρησιμοποιείται ως δούρειος ίππος και για ρουσφετολογικές προσλήψεις σε άλλους συγκοινωνιακούς φορείς, των οποίων οι προσλήψεις προσωπικού υπάγονται στην αρμοδιότητα του ΑΣΕΠ. Χαρακτηριστική είναι η απόφαση που έλαβε η διοίκηση της Τραμ στις 28 Ιουλίου 2009 για την άμεση πρόσληψη 65 υπαλλήλων ελεγκτών κομίστρου και τον δανεισμό τους στη συνέχεια στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ)!